Personliga war stories från finanskrisen

Personliga war stories från finanskrisen

Inläggav Cornucopia » 24 aug 2007 07:43

Jag har personligen legat fullt investerad rätt genom hela krisen. Men när det blåste som värst gjorde jag lite omstuvningar i portföljen. Jag gick tvärt mot strömmen och ökade min risk istället för tvärt om. Bra eller dåligt får tiden utvisa. Nettot är idag att jag gått -5% sedan toppen tidigare i somras.

Vad jag gjorde var att sälja alla stabila innehav innan dessa gått ner, Fortum, Great Lakes Hydro, Innergex, samt mina råvaruindexobligationer. Dessutom gick jag, rätt eller fel, ur DNO då jag inte trodde att aktien skulle dra kraftigt den närmsta tiden.

Istället ökade jag mitt innehav i PARE på dippen, ökade mycket kraftigt i STP och Guideline. De sista pengarna använde jag till att köpa kanadatrusterna Enerplus och Penn West på totalslakten (-7% på en dag, vilket resulterade i 12.5% och 13.6% utdelning i respektive trust. Vansinningt.). Rekylerna upp i PARE, STP och Guideline är vad som återtagit det mesta av nedgången, som sämst låg jag ca 15% back.

Jag ligger nu kortsiktigt positionerad för fortsatt uppgång, men min övertygelse är att vi ännu bara sett förskalvet av vad som komma skall och att det brakar loss nedåt riktigt allvarligt senare under halvåret.
Användarvisningsbild
Cornucopia

Återgå till Allmänna börsläget